Čekejte prosím...

Audiovizuální metoda - Audiovisuelle Methode

Audiovizuální metoda se vyvíjela v těsné souvislosti s audiolingvistickou metodou a vychází ze stejných základních principů. Její hlavní inovací je začlenění vizuálních prvků do procesu výuky. Oproti audiolingvistické metodě se audiovizuální metoda liší zejména pořadím předkládání učebního materiálu a způsobem, jakým učitel informace studentům zprostředkovává. Začlenění vizuálních podnětů přispívá k větší názornosti a atraktivitě výuky.

Výuka podle této metody začíná prezentací jednoho nebo více obrázků, které jsou doplněny akustickým podnětem, zpravidla ve formě dialogu. První fáze hodiny tak představuje určitý akusticko-vizuální stimul, jehož cílem je studenty zaujmout a podnítit jejich zájem o obsah. Tento přístup podporuje lepší zapamatování a propojení jazykových výrazů s konkrétními situacemi. Tato kombinace obrazu a zvuku napomáhá efektivnímu propojení jazyka s reálným kontextem.

Ve druhé fázi, nazývané vysvětlovací, učitel objasňuje význam slov, frází i gramatických jevů, které se objevily v předchozím dialogu. Studentům je umožněno klást otázky a učitel jim poskytuje dodatečná vysvětlení. V případě potřeby se původní dialog přehrává znovu, aby si studenti mohli lépe osvojit jeho obsah a strukturu. Interaktivní prvky této fáze posilují porozumění a umožňují studentům lépe se zapojit.

Třetí fáze je zaměřena na memorování textu. Studenti mají k dispozici jak tištěný text dialogu, tak i související obrázek, který jim pomáhá spojit jazyk s vizuálními podněty. Čtvrtá fáze je praktická, kdy studenti využívají získané znalosti při tvorbě vlastních scének, hraní rolí nebo vedení podobného dialogu na základě nového obrázku. Gramatické jevy, které studenti slyšeli a vnímali, se v této fázi procvičují pomocí strukturovaných cvičení, zejména formou drilu.

Audiovizuální metoda má mnoho výhod, mezi něž patří vysoká míra interaktivity, větší motivace studentů a jejich aktivní zapojení do výuky. Přesto je důležité zohlednit i určité nevýhody, jako je potřeba kvalitního technického vybavení a obtížnější přizpůsobení výuky individuálním potřebám studentů. Pokud jsou však tyto faktory správně vyváženy, může být audiovizuální metoda velmi efektivním nástrojem při osvojování cizího jazyka.

 

Charakteristika:

  • Využití zvuku a obrazu: Tato metoda využívá audiovizuální materiály, jako jsou nahrávky, videa, obrázky a multimediální prezentace, k učení jazyka.
  • Zábavné a interaktivní prvky: Výuka často probíhá formou interaktivních aktivit, her a simulací situací, což studenty zapojuje a motivuje.
  • Kombinace auditivního a vizuálního vnímání: Audiovizuální metoda kombinuje poslech a vizuální vnímání, což může studentům pomoci lépe si zapamatovat informace.
  • Realistické situace: Materiály a aktivity jsou často navrženy tak, aby simulovaly reálné situace a komunikativní kontexty.

 

Výhody:

  • Efektivní pro vizuální a auditivní učení: Tato metoda oslovuje různé typy učení, protože kombinuje vizuální a auditivní prvky.
  • Zlepšení porozumění a paměti: Kombinace zvuku a obrazu může pomoci studentům lépe porozumět a zapamatovat si slova, fráze a gramatické struktury.
  • Motivace a zapojení: Interaktivní a zábavné prvky mohou zvýšit motivaci studentů a udržet jejich pozornost během výuky.
  • Flexibilita a variabilita: Existuje mnoho různých audiovizuálních materiálů a aktivit, které lze přizpůsobit individuálním potřebám a zájmům studentů.

 

Nevýhody:

  • Závislost na technologiích: Použití audiovizuálních materiálů vyžaduje přístup k technologickým zařízením a může být obtížné je implementovat v prostředích s omezenými zdroji.
  • Omezená interakce: I když jsou aktivity interaktivní, studenti nemusí mít tolik příležitostí k reálnému komunikování s ostatními studenty a učitelem.
  • Nízká individualizace: Ve srovnání s jinými metodami může být obtížné poskytnout individuální podporu a zpětnou vazbu pro každého studenta.
  • Omezená pokročilost: Některé složitější koncepty a jemné nuance jazyka mohou být obtížné vysvětlit pomocí pouze audiovizuálních prostředků.
PODZIMNÍ KURZY 2025/2026

Již nyní si můžete naplánovat podzimní kurz němčiny! Vyberte si z naší nabídky!


  • ceny již od 3520 Kč (bez DPH) za 16 lekcí/3740 Kč (bez DPH) za 17 lekcí/od 3960 Kč (bez DPH) za 18 lekcí
  • 1 lekce = 90 minut, tzn. od 220 Kč za jednu lekci (bez DPH)
  • max. 8 účastníků ve skupině
  • podzimní kurzy začínají v týdnu od 15. 9. do 19. 9. 2025

LETNÍ KURZY 2025

Právě probíhá zápis! Neváhejte a vybírejte z naší nabídky! 


  • ceny již od 2080 Kč (bez DPH)
  • 1 lekce = 90 minut, tzn. od 220 Kč za jednu lekci (bez DPH)
  • max. 8 účastníků ve skupině
  • kurzy začínají v týdnu od 30. 6. do 4. 7. 2025

SLEVA & BENEFITY

Věnujte pozornost slevám a výhodám, které Vám umožní studovat výrazně levněji!

Kombinací akčních nabídek můžete dosáhnout slevy až 25 %!


KONTAKT

Provozovna


Adresa:

Mlýnská 938/4
Olomouc
779 00
Česká republika

Kontaktní údaje:

+420 604 876 372

deu-olomouc@email.cz

FACEBOOK